tisdag 12 augusti 2008

Två vegetariska. Två stolar.

Jag har hyrt ut min lägenhet under sommarmånaderna. Åååh, jag saknar min lägenhet och min hemtelefon. Mitt hemnummer är snarlikt ett nummer som tydligen går till Forex kortcentral. Titt som tätt ringer det svenskar till mig från utlandet som vill spärra sina kort. Jag står till tjänst med vidarekoppling. En gång fick jag ett samtal som bevisar att ryktet om mina gastronomiska färdigheter har spridit sig längre än väntat.

Tjej: Yes, hello? You don't speak swedish?

Ruby: Of course I speak swedish, sa jag på engelska. 

Tjej: Aha, förlåt. Ja men då skulle jag vilja beställa två vegetariska mat. 

Ruby blev väldigt tyst: eeeh jaha? 

Tjej: Ja till vårt flight. Två stolar. 

Ruby: Nämen jag har en känsla av att du ringt fel. Du ser, jag kan erbjuda mat, jag lagar den gärna åt dig, men jag kan inte erbjuda några flygstolar.

Tjej: Åh, oj då, jaha. Men jag prövar att ringa en gång till så får vi se var vi jag hamnar. 

Ruby: Ja gör det, och om du ringer mig igen så lovar jag att stå till tjänst med maten.