tisdag 19 augusti 2008

Stor och Liten

Upptäckte precis att en STOR kaffe kostar lika mycket som i våras. Detta måste betyda att världsmarknadspriserna på små kaffebönor har dramatiskt skjutit i höjden medan priset på stora kaffebönor stagnerat på grund av större skördar och bättre klimat.

Nu råkar jag dock veta att STOR och LITEN kaffe kommer ur samma automat. Jajamen.
Jag råkar dessutom veta att båda Sorterna görs på Pulverkaffe. (Det var en chock för mig när insikten kom. Jag har nämligen alltid hävdat att kaffet är godast på hela su-området och när jag blev nitad med snabbkaffefaktumet fick gourmanden i mig en Törn.) Annars kunde ju förklaringen vara att LITEN var bryggd av ekologiska kravbönor från Perus höglänta slätter och STOR var Euroshoppers Egna Snabba Pulver.

Men icke. Båda är Euroshoppers Egna Snabba Pulver. Dock går Kvantitet som vi alla vet före Kvalitet. Och det, mina vänner, är värt att hylla med en kaffe STOR.