fredag 10 oktober 2008

Fy alltså

Jag vill inte beklaga  mig. Verkligen inte. Därför ska jag bara nämna att dagen efter att cykelverkstan gett tillbaka min cykel så blev jag påkörd. Av en (säkerligen) ful drulle i blå bil. Det här hände på ett övergångsstället och jag följde konstens alla regler. Det gjorde inte Drullen. 
Efter den dramatiska incidenten, medan jag låg och kravlade på gatan i en hög av mig och cykel, tryckte han återigen på gasen som om inget hänt och susade iväg. 

Fy alltså. 

Dessutom blev framdelen av cykeln skev, styret tittar liksom åt ett annat håll än hjulet som i sin tur spejar i en helt annan riktning än främre stänkskärmen. Växelpartiet har slutat fungera. Igen. Jag fick i alla fall uppleva fröjden av varierad cykling i en dag. Vänsterhand svullnade upp till dubbel storlek men hade den goda egenskapen att svullna ner efter några timmar. Men ändå. 

Fy alltså. 

Och för er som vill veta. Det var en blå bil och den var ganska risig. Kom körande från Aspudden ner mot Liljeholmen. Om ni ser en sån bil, då jävlar. Ni behöver inte anmäla det till polisen eller ringa mig och berätta. Det räcker om ni skrapar den lite lätt på sidorna med hemnycklarna, sparkar in lyktorna och hoppar på vindrutan.