onsdag 6 juni 2012

Skit också


Och visst kommer väl en dag när vi kommer att ägna oss åt att prata om annat än skit. När det viktigaste inte längre är vilken låt som man rullar bäst till eller vilken fest man dansar bäst på. En dag kommer alla de där känslorna som man trycker tillbaka att göra sig påminda och man kan inte längre låtsas att de verkligen inte spelar någon roll. Någon dag kommer det emotionella att vinna över rationaliteten. Jag längtar efter den dagen på samma sätt som jag längtar efter döden. Inte alls med andra ord. Den dagen då känslorna gör revolution och den lilla regering som jag har tillsatt av kontrollanter, som håller mitt liv i schack, kommer att störtas. Då det kommer att råda total anarki. Vad har jag kvar då?

Men vet ni vad, till dess tänker vi inte på saken. Till dess spelar det ju ingen roll. Till dess cyklar vi runt stan, trycker undan gråten och låtsas att tårarna beror på fartvinden. Till dess cyklar vi till Halcyon And On And On av Orbital