onsdag 3 september 2008

vardguiden.se

Jag är så trött på denna ständiga hypokondri. De senaste två veckorna har jag lidit av bröstcancer, HIV och loppor. Och det är bra jobbat på två veckor. Det är 52 veckor per år, det blir många många sjukdomar att beta av. Och jag har alla. 

I ett hopplöst försök att göra mig till en kärnfrisk människa som inte berörs av vare sig sjukdomar eller hypokondri, gav jag mig på vitaminpiller, brus och allt som man kan knapra och som sägs är nyttigt. 
Kulmen var nådd när frukosten bestod av magnesiumbrus, C-vitamin, Kalciumbrus + kalciumtabletter, jästtabletter och selen. Det enda som hände var att jag fick en allergisk chock. Ingen kan pilla i sig sådär mycket utan att reagera abnormalt. För min del blev det diverse exem och blåsor. Något som fick mig att tro att jag led av hela registret könssjukdomar kombinerat med allt annat man kan slå upp på vårdguiden. Alla vet ju att både gonorré och syfilis kan ge hudutslag. Det har jag läst i en bok minsann. 

Vårdguiden borde förresten inte få finnas. Den har gett mig dubbelsidig äggstocksinflammation och efter den incidenten vägrar jag gå in på sidan igen. Jag behöver knappast nämna att jag inte hade någon inflammation. Det enda vardguiden.se hjälper till med är att se till att hypkondrin hålls på en stadig nivå och att den alltid matas med nytt bränsle. 

Det värsta med min hypokondri är att jag samtidigt som jag är fullt övertygad om att jag ligger på dödsbädden vägrar ta reda på om jag lider av något eller inte. Jag vill inte att en läkare ska måla min dödsdom på väggen, det räcker att jag vet om det själv och oroar mig i tystnad. Så nu mina vänner ska jag gå och skriva testamente.