tisdag 2 december 2008

It was ages ago

Jag hörde något om att Bella, den där blonda tjejen, tog paus från sitt bloggande i en vecka för att hon gått in i väggen. Jag och Bella är verkligen lika på många många sätt. Om man bortser från utseende, humor, ålder, bloggstorlek, bekantskapskrets och att Gud i sina stora tunga böcker som förutser framtiden inte på något ställe låter våra, Bellas och min, historier korsas. Bortsett från det är vi i stort sett identiska. Många många gånger har jag blivit misstagen för blondinbella. Jag har också tagit paus från bloggandet. Visserligen inte av utbrändhet utan av lathet. Och jag degade ihop mer än en månad. Innebär det att jag är tillbaka med nya krafter och ett outtröttligt tangentbord? Antagligen inte. Jag kommer såsa på lika långsamt och lojt som vanligt, men en dag när Bella sitter där med magsår från allt bloggande kan jag ge henne råd om 500 olika grötsorter som är bra för en sur mage.