söndag 14 december 2008

Nu är det jul igen och grishuvudet kommer ligga där i mitten och stirra självmedvetet på resten av sin kropp som delats upp i revbensspjäll, julkorv, prinskorv och sylta. Nu är det jul igen och det är dags att äta upp en hel djurpark. 

Själv är inte jag särskilt förtjust i djurparker, vare sig levande eller döda. Djur är skojiga ibland men det är dyrt att gå på djurpark och deras humor har helt gått förlorad när de kröner julbordet. 

Jag kommer därför ägna julveckan åt att frottera mig med Rödkål och Brunkål. Är jag tråkig? Inte alls! Det här kan vara roligare än man tror. 
Mitt bästa vegetariantips inför julbordet är att blanda massor med valnötter i rödkålen. Det är simpelt javisst, men det blir fantastiskt gott. Jag fann denna kombination förra året i januari när det var extrapris på både rödkål och valnötter. Jag åt inget annat i flera veckor. Efter en vecka kom jag på att blanda, och voila, smaksensationen var ett faktum.