tisdag 29 januari 2008

Antikrist med förtvinade smaklökar

För att försöka inspirera andra till att äta något som faktiskt är både gott och billigt så kan jag ju direkt säga att jag inte lever som jag lär. Jag åt popcorn till middag igår. Och i förrgår. Hoppade över frukosten idag. Åt äpplen till lunch. Någonstans har gourmanden i mig gömt sig. 

Jag måste nog utföra exorcism på mig själv. Försöka kalla fram den lille kocken som gömt sig någonstans djupt djupt därnere. Kocken som försöker rista in ett rop på hjälp från insidan min mage. No. More. Popcorn.. Noooo moooore popcoooorn... För en sån här antikrist med förtvinade smaklökar kan jag inte förvänta mig ska utföra mästerverk i hemmets hjärta. Imorgon ska jag leva sunt. Inga. Mer. Popcorn. Tills dess väntar jag på en präst och ett mirakel.