lördag 24 maj 2008

Addera och summera

Statussummering:

Nu har jag precis flyttat från min lägenhet. Men bara för sommaren. Detta betyder att alla möbler står kvar och jag drömmer mardrömmar om repor i plåtbordet, revor i skinnsoffan och vattenfläckar på teakmöblerna. Men det är ju bara saker ska man väl tänka. Men det är ju Mina Saker.

Min röda racerPeugeot har äntligen fått luft i däcken. Det rosa monstret får m.a.o. gå i pension tills nästa gång den Racerpeugeoten läggs in för skador och det är dags för en ny uttryckning.

Sommaren närmar sig, tentorna är snart snart slut och livet kan snart snart börja.

På matfronten intet nytt. Intet gammalt heller. Till och med gröten har fått vila men när grötkastrullen kommer fram igen, ska jag toppa gröten med proteinpulver. Jajamen. Jag har köpt proteinpulver. En hel hink. 150 spänn. SOM HITTAT! Ett helt kilo som lär räcka minst två år. Tanten i hälsokostbutiken tyckte jag skulle ha den. Och hur kunde jag säga nej? Det var ju ett kap! Min diet i sommar kommer med andra ord vara kalktabletter, vitaminpiller, C-vitaminbrus och proteinpulver. Och så gröt och morötter förstås!