måndag 29 september 2008

Stick to the Rule

Igår tyckte jag det var O.K med BoKaspers. Jag vet inte. Hur förhåller sig TEMO-undersökningarna till BoKaspers? Normalt kan man klassa in allt och alla i kategori ute/inne; var inne men nu ute; var ute men nu inne etc etc. Jag har ingen aning om BoKaspers. Visst kan man tycka att det inte spelar någon roll. Det gör det ju verkligen inte. Men normalt brukar man liksom ha lite koll. Var har BoKaspers varit när folkmassorna har varit inställda på att älska eller hata? Var gömde sig BoKaspers när folk kastade rosor och ruttna tomater?

Jag kan bara dra två slutsatser: Antingen är man fullkomligt likgiltig inför BoKaspers eller så älskar man dem men vill inte erkänna det. Därför pratar man helst så lite som möjligt om Bo, Kasper och deras orkester. Ja jag vet inte, men igår gillade i alla fall jag Bo Kaspers. Ett som är säkert är att de inte är värda att hata. 

Somliga säger, har jag hört, att BoKaspers är fenomenal sängkammarmusik. Att tjejer gärna ligger till BoKaspers. Det fattar inte jag. Att ligga till BoKaspers känns lätt äckligt. Den som valsar loss till BoKasper eller vad som helst annat som sjunger på svenska till lätta toner får inte ligga. Sån är regeln.

För att knyta ihop säcken:
Igår gillade jag BoKaspers. Nej, jag låg inte med någon. Stick to the rule.
I detta inlägg har jag skrivit BoKaspers 15 ggr. De får vara värda det tycker jag.
Såhär låter de. BoKaspers.