tisdag 12 februari 2008

Ingen mat, bara Laura och knäckebröd.


















Jag har inte ätit något vettigt hemma på flera dagar. Jag är världens absolut sämsta matbloggare. Knäckebrödet kostar 7.90 på ICA. Kan ni tänka er det va? Sju. Och. Nittio. För 400 gram. Hur har man råd att äta något annat då? Jag hade en burk sylt hemma. Sen tog sylten slut. Nu är det knäckebröd med knäckebröd och knäckebröd. Hur billigt det än är, så är det ganska torrt. 

Det enda jag drömmer om nu, är toast med ost. Det är guds gåva till mänskligheten. Varma toast med ost. Jag måste sluta drömma. Tror bestämt jag har några skivor knäckebröd kvar. 
Ja för att knyta ihop säcken då. Jag vet inte vad man ska säga om romantiken. Men Laura Marlings New romantic lägger sig som bomull runt min knäckebrödsfyllda mage.