söndag 16 mars 2008

Allt som växer.


Jag har onekligen ganska bra hand med krukväxter. De flesta frodas och mår bra. Ibland inträffar ett och annat dödsfall, men det är smällar man får ta även i det mänskliga livet. Antagligen beror dödsfallen på för mycket eller för lite av det goda. Det är svårt att vara måttfull ibland. 
Något som däremot varken växer eller förökar sig i mitt hem är sura svenska riksdaler. Döm därför om min oförställda förvåning när jag i en väska som jag inte använt på länge länge hittade en hundring. Jajamen. Inte en sketen liten tjuga. Utan. Hundra. Kronor. Den här måste utnyttjas tänkte jag. På sprit? Nej. På nöjen? Nej. På Ica. Jodå. 
Jag är en fena på att handla tråkig mat. Inga färgglada paket, inga goda grejer, utan basvaror. bas bas bas. Havregryn. Knäckebröd. Potatis. Och så vidare. Jag unnade mig dock en burk tomatpuré- Den ska vara pålägg på mitt knäckebröd. Fungerar perfekt med den grova senapen jag har i kylskåpet. Det blir lite som att äta korv med bröd. Förutom korven. Och brödet. Och ketchupen. Men senap har jag ju i alla fall. 
Nej vi måste ha fart på söndagen. Sponsored by destiny är något av det bästa som hänt mig.