måndag 17 mars 2008

Jens! En trerätters tack!

Snart har jag läst allt som går att läsa på DN:s hemsida för att slippa plocka upp min fasansfulla facklitteratur som ska tenteras om fasansfullt få dagar. Och jag finner Jens som  ska hjälpa sin chef Susanna att laga en trerätters på två timmar av det som finns i kylskåpet! Jajemen. 

Vad har då Susanna i kylskåpet? Ja, antagligen var det ganska välfyllt eller så kan Jens verkligen trolla! Det blir tapas till förrätt av korvar och paprika. Huvudrätten blir fläskfilé med rotfrukter och sås med sardeller. Och till dessert blir det smoothie, för det visade sig att Susanne hade hallon i kylen. I mars

Nu återstår bara en sista vädjan. Jens, kom hem till mig! Kylskåpet är ju inte direkt välfyllt, så jag hoppas verkligen att du kan trolla! Jag är dig evigt tacksam om du snickrar ihop något av 6 små palsternackor, en halv flaska körsbärssaft, en rödbeta, en flaska soya, senap och tomatpuré! Det passar bra till helgen. Välkommen och lycka till!