lördag 22 mars 2008

Nuförtiden är till och med Tetris politiskt.

Jag har hört att det är viktigt att vara politiskt korrekt i Sverige. PK PK PK. Och pk får ofta den utökade betydelsen av allt som är passande. Den mest använda meningen måste nog vara: jag vet att det inte är så pk men... och precis en sån mening ska jag använda nu! 

Jag vet att det inte är särskilt pk men jag har aldrig trott att ryssar kan vara roliga. Jag har trott att i Ryssland där är det kallt som satan. I Ryssland är det mörkt som satan. Och i Ryssland, där blir det aldrig riktigt riktigt roligt. Men nu har jag lärt om. Nu har jag fått ett slag över fingrarna och inrättat mig i PK-fållan.

Om man inte har roligt då ska man banne mig göra sig rolig! Livet i ett ryskt studentboende kan te sig lite kallt. Lite grått. Lite tråkigt. Men ICKE mina damer och herrar! En dag utan aktivitet är en dag av aktivering. Ingen sitter och klagar när man kan spela lite fasadtetris. JAJAMEN! Titta bara på det här!

Och inte var det nog med det. Vi överger Ryssland men you tube har mer att
 erbjuda. Tydligen har tetris triggat igång fantasin hos betydligt fler folkgrupper än ryska studenter. Guillaume Reymond gör anspråk på att vara den förste att spela human tetris. Jag nöjer mig med att konstatera att det finns många kandidater, men Ryssland ligger ändå steget före. Däremot har Guillaume en chans att kvala till finalen i Pole Position. Det här är 
bland det roligaste jag sett idag!! Ja herreminje, Guillaume Guillaume. 

De som inte fått nog kan titta på Pong-spelet också... 

Hade jag varit en tetriskloss skulle jag varit den där skitjobbiga lilla som alltid är så svår att placera.