torsdag 3 april 2008

Ibland tänker jag på teknik. Ibland.

Idag masade jag mig till Universitetet. Tidigt tidigt. Redan vid halv sju. Minsann. Det i sig var inte särskilt spektakulärt. Inte heller det faktum att det tog mig en kvart att lyckas skriva ut ett endaste stackars papper från de sketna datorerna i den lika sketna datasalen. 

Det enda som är värt att förundras över var följande. 

På SU finns det ett litet vattenhål för oss gourmander. Det är en mackautomat. Där kan man köpa finskt surt rågbröd med en stackars ostskiva och sjujäklarns massa smör. De kostar bara tio kronor. Jag är såld. Idag har jag minsann ätit två stycken. Men det är inte dit jag vill komma. Efter att jag offrat en tia på denna smaksensation började jag knapra på min brödbit på väg ner i datasalen. Jag började osökt tänka på det där som folk säger att det är fler bakterier på ett tangentbord än på ett dasslock. Ingen vill ju äta på en smörgås som frotterat sig med ett dasslock så jag beslöt mig för att med allt som stod i min makt förhindra min mat från att komma i närkontakt med tangentbordet. Jag började flitigt skriva med höger hand och äta med vänster. Men då hände det. Datorn hängde sig. Vilket fick mig att fundera... 

..om man är enarmad, hur trycker man på ctrl + alt + delete?