fredag 18 april 2008

Men Juvelen, där är du ju!

Häromdagen tänkte jag på hur trevligt det skulle vara att höra något från Juvelen igen. Idag när jag kom hem från landet möttes jag av en dröm. Just det. Juvelen är tillbaka. 

Jag och Juvelen har haft en relation! Får jag verkligen avslöja det här? Jag kanske måste fråga honom först? Men det var ju en så liten grej. Han kanske inte ens kommer ihåg... Får jag verkligen kalla det en relation? Självklart! Jag är optimist. 

Så här var det: 
Jag var på Riche. Jonas var på Riche. (Jag får kalla honom så. Eller...jag kanske borde fråga.)
Jag tror i alla fall det var Jonas. Man förskönar ju så lätt verkligheten efter vitt vin. Jag tänkte: Men. det. där. måste. ju. vara. Juvelen. Och sen! Sen försvann min mobil. Den var spårlöst försvunnen. Jag tappade gnistan och gick hem. Ja. Det var också slutet på vårt förhållande. 

Om nu Juvelen har något emot Riche, folk brukar ha det, och inte brukar visa sig där, ber jag om ursäkt och skyller på suddiga sinnesintryck. Om nu Juvelen faktiskt var där och om, jag säger om, han hade något med försvinnandet av min mobil att göra, är det han som får ta första steget. Jag behöver ju inte ha tillbaka den. Det var ju så länge sen. Men ett glas vin kanske som plåster på såren? 

A dream är inte lika rivig som förra årets ep-låtar. Men alla tappar ju som bekant gnistan ibland.